Opeens liepen er kinderen in shirts van Emmen, was de club overal te zien. Het was fantastisch om mee te maken. ” De Oude Meerdijk stroomde vol. De wachtrij voor een seizoenkaart telde opeens duizenden mensen. Emmen veranderde van een club van dertien in een dozijn in een cultclub, zegt Sibum. „We kregen de gunfactor. Dat hebben ze goed gedaan in die periode; handig gebruikgemaakt van de hype. Zoiets als Easytoys als shirtsponsor, dat past eigenlijk niet bij Emmen, maar juist daarom is het zo’n succes.
BV De Graafschap Emmen kijken 31.10.2023 BV De Graafschap Emmen kijken 31.10.2023. 29 apr 2023 — Emmen en Cambuur ook Roda JC Kerkrade | Homepage FC Emmen. FC Emmen. 12. 6. 4. 2. 22. 6. 5.
„Het moest wel echt een stap voorwaarts zijn, anders wilde ik niet weg bij Twedo. Ik was ook onderdeel van de Drentse selectie en heb bij Emmen aangegeven: ik kom alleen als die andere jongens van de selectie ook mogen komen. ” Toch raakt Sibum niet helemaal overtuigd van de stap. „Thuis hebben we uiteindelijk briefjes geschreven. Pa, ma, m’n zus en ikzelf. Wel of niet gaan. En uitleggen waarom.
(Gratis) FC Emmen kijken? Actuele overzicht op Sport-kijken.nl Op Sport-kijken.nl zie je in één oogopslag waar alle sportwedstrijden live te zien zijn. Het meest actuele & volledige overzicht van alle FC Emmen ...
Vrijdag wordt een speciale avond, absoluut. De Oude Meerdijk is thuiskomen voor mij. Ik ken elke hoek van het stadion. Het wordt ook de eerste keer dat ik tégen Emmen speel. ” Sinds de zomer is hij niet meer teruggeweest in Drenthe. „Ik ben al die maanden in Limburg geweest, omdat daar veel werk lag. Ik ga familie en vrienden even zien. M’n pa komt kijken. Wordt leuk. Ik blijf na de wedstrijd ook daar om een paar mensen te zien en spreken. Eigenlijk heb ik als trainer geen joker en moet ik altijd mee terugreizen met de bus, maar ik ga de groep vragen of ze het goed vinden om voor één keer een uitzondering te maken. Het is fijn om even terug te keren.
Live wedstrijden Eerste Divisie 2023/2024 stream ... Roda JC. De wedstrijd wordt gespeeld in De Oude Meerdijk in Emmen.>> Live FC Emmen - Roda JC stream kijken · Eerste Divisie 2023/2024 · TOP Oss - VVV Venlo.
FC Emmen (@fc_emmen) • Fotky a videa na Instagramu FC Emmen - Roda JC ⚔️ 15 december Wees erbij! #EMMrod # · Verkiezingen Oh, kom er eens kijken Een geweldig Sinterklaasfeest voor de leden van onze.
” Kampioenschap Als 18-jarige liet Hennie Spijkerman de middenvelder in april 2001 debuteren in de hoofdmacht, uit tegen Heracles. Emmen was een middenmoter in de eerste divisie. Sibum, toen al met een ultrakort kapsel, werd snel een vaste kracht en in z’n derde en laatste seizoen dong de club warempel mee om het kampioenschap, met spelers als Donny de Groot en Joseph Oosting. „We hadden echt een goed elftal. Toen zaten er zes- à zevenduizend man op de tribune. In jaren ervoor en erna was het verre van vol. Het was niet om aan te gluren soms, maar in dat jaar was het vol. We stonden lang bovenaan en dachten: we gaat het eens even doen.
De liefde van Bas Sibum voor FC Emmen zit diep. 'Mensen waren trots om Emmenaar te zijn, trots om Drent te zijn'De liefde voor FC Emmen was allerminst vanzelfsprekend. In de omliggende dorpen was de club lange tijd verre van populair, dus toen in huize Sibum in Nieuw-Amsterdam, op niet veel meer dan tien kilometer van het stadion in Emmen, een brief van de jeugdopleiding van FC Emmen op de mat viel, was het geenszins evident dat zoonlief inging op de uitnodiging. „De club had een paar keer financiële problemen gehad. Het was de grote stad. Het was haat en nijd vanuit de dorpen richting Emmen destijds”, kijkt Bas Sibum terug. Hij voelde er als tienjarig talent aanvankelijk weinig voor om de overstap naar FC Emmen te maken vanuit zijn amateurclub SV Twedo. De Drentse profclub was bezig een opleiding op te zetten, maar de jeugd was min of meer een amateurvereniging.
Emmen promoveerde in 2018 voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de eredivisie. Geheel onverwacht, na in de competitie als zevende te zijn geëindigd. „Het sentiment rondom de club sloeg volledig om. Echt geweldig. Onderweg stonden de viaducten vol met supporters. Er barstte een volksfeest los. De club werd altijd een soort van belachelijk gemaakt; dat cluppie uit Drenthe. En opeens telden we mee. Zo van: hallo, wij zijn er ook nog! Zie ons effe! Mensen waren trots om Emmenaar te zijn, trots om Drent te zijn.
Hesgoal FC EMMEN-Roda JC Kerkrade. Waar gratis ? Kijk hier gratis naar voetbalwedstrijden uit de FC Emmen Hesgoal. Hesgoal TV en 365LIVE kun je online naar gratis voetbal kijken. Je zal verrast zijn...
Als er een moment is, is het nu. En toen verloren we met 7-1 in Den Haag. ” Na 54 wedstrijden vertrok Sibum richting FC Twente. Grappend: „En daarna is het volledig in mekaar gestort. ” Hij is z’n cluppie altijd blijven volgen. De liefde zit diep. De cultuur past bij hem. „Emmen is klein. Normaal, relaxed. Een rustige club. Leuk volk ook. Heel veel jongens gedijen er daarom goed, ook als ze uit de Randstad komen en met een grote mond binnenkomen. Dat was vrij snel klaar. Doe maar normaal. ” Hij hield altijd contact – met de man die hem in jeugdopleiding kwam ophalen met het busje en later materiaalman werd bijvoorbeeld – en keerde in 2016 terug om er zijn eerste stappen als trainer te zetten. Eerst in de jeugd, daarna vijf jaar als assistent van Dick Lukkien.
Voetbal kijken leuker maken: onze tips - FC Emmen nieuws Roda JC Kerkrade nieuws SC Cambuur nieuws TOP Oss nieuws Telstar nieuws VVV Bezoek Fcemmennieuws.nl voor je dagelijkse nieuws, standen, statistieken en meer ...